1930

C. Josef Lamy, który do tej pory pracował jako dyrektor oddziału eksportu dla amerykańskiego producenta instrumentów piśmienniczych, zakłada własną firmę w Heidelbergu - Orthos Füllfederhalter-Fabrik.

1939

Do początku II Wojny Światowej roczna produkcja piór wiecznych ORTHOS oraz ARTUS wynosi ponad 200 000 sztuk.

1952

Pióro wieczne LAMY 27 o opływowym kształcie, z innowacyjnym systemem „Tintomatik” zapewniającym płynny, czysty przepływ atramentu, staje się symbolem narodzin instrumentów piśmiennych marki LAMY, osiągając tym samym przełom na rynku.

1957

Firma C. Josef Lamy GmbH przenosi się do swojej obecnej siedziby w dzielnicy Wieblingen w Heidelbergu.

1964

Dzięki LAMY exact, pierwszemu niemieckiemu długopisowi z wkładem o dużej pojemności i końcówką wykonaną ze stali nierdzewnej, LAMY odnosi sukces zdobywając renomę na rynku wysokiej klasy długopisów. Sukces sprzedażowy w kraju i za granicą sprawi, że wkrótce długopis LAMY i jego nowoczesny design będą miały znaczący udział w obrotach.

1966

W poszukiwaniu nowych możliwości wzmacniania profilu marki LAMY, młody menadżer do spraw marketingu Dr Manfred Lamy odkrywa wzory do naśladowania w takich brandach jak Braun czy Olivetti, które wyznaczają pionierskie standardy w projektowaniu produktów w tym czasie. Można więc nazwać przeznaczeniem spotkanie Dr Manfreda Lamy z byłym projektantem marki Braun, Gerda A. Müllera, którzy krótce potem definiują wspólny projekt: zaprojektowanie wiecznego pióra czerpiącego z tradycji Bauhaus.
LAMY 2000 ma swoją premierę jesienią 1966 roku. To nowe wieczne pióro jest rewolucyjnym przełomem pod wieloma względami: w przeciwieństwie do instrumentów piśmiennych innych marek, jego cechą charakterystyczna jest umiar w doborze materiałów i brak designerskich gadżetów. Będąc wiernym zasadzie „forma podąża za funkcją” koncentruje się na funkcjach praktycznych, kładąc tym samym podwaliny pod język przejrzystego projektowania, który nadal stanowi podstawę wszystkich instrumentów piśmiennych LAMY.
The LAMY 2000 wyznacza również nowe standardy w zakresie jakości wykonania, ponieważ połączenie takich komponentów jak matowa stal nierdzewna i Makrolon jest wyzwaniem w pracy z tymi materiałami oraz nowością w połowie lat sześćdziesiątych.

1972

Jeśli chodzi o dystrybucję oraz sprzedaż instrumentów piśmiennych, LAMY polega wyłącznie na wyspecjalizowanych salonach sprzedaży. Ta konsekwentna postawa jest podyktowana kilkoma elementami: atrakcyjnie zaprojektowane wsparcie promocyjne jak nowe Centrum Pisania LAMY, kreacja promocyjnych kampanii i prezentacja produktów oraz ostatnia, ale niemniej ważna, Zarząd Doradczy Dystrybucji LAMY.

1973

Dr Manfred Lamy zostaje jedynym Dyrektorem Zarządzającym C. Josef Lamy GmbH.

1976

Równolegle z rosnącym sukcesem na rynku, marka koncentruje się na tematyce marketingu: podejście LAMY do komunikacji zostaje całkowicie zmienione. Nowa kampania reklamowa (jedna z najwyżej nagradzanych w Niemczech) powoduje zaistnienie LAMY w świadomości społecznej oraz kształtuje charakter marki aż do lat dziewięćdziesiątych.

1980

Kiedy na targach we Frankfurcie, w 1980 roku, zostaje zaprezentowane po raz pierwszy LAMY  safari nikt nie domyśla się, że kiedyś będzie najlepiej sprzedającym się piórem wiecznym na świecie.
LAMY safari pozwala, po raz pierwszy, na dotarcie do nowej grupy docelowej 10 - 15 latków. To rezultat nie tylko zakrojonych na szeroką skalę badań z zakresu psychologii młodzieżowej, lecz również ścisła współpraca z projektantem Wolfgangiem Fabianem oraz Mannheim Development Group pod kierownictwem profesora Bernta Spiegela. Ergonomiczny kształt i solidne wykonanie LAMY safari są idealnie dopasowane do potrzeb dzieci w wieku szkolnym, szybko zdobywają również wielu dorosłych fanów.

1981

Wysokie standardy technologiczne LAMY są widoczne również w samej firmie, na przykład w nowo wybudowanym magazynie centralnym, wyposażonym w wysokie regały z najnowocześniejszym systemem sterowania.

1985

Otwarcie nowej hali do formowania wtryskowego pozwala LAMY na znaczący krok w kierunku niezależności: posiadanie własnego działu produkcji narzędzi oraz działu formowania wtryskowego umożliwia wytwarzanie piór wiecznych, wkładów oraz nabojów atramentowych we własnym zakresie, podkreślając w ten sposób obietnicę jakości „Made in Germany”.

1986

20 lat LAMY Design. W związku z uroczystościami wejście do siedziby firmy zostaje przeprojektowane w celu odzwierciedlenia zasad LAMY Corporate Design. W lipcu, w wieku 87 lat, odchodzi C. Josef Lamy.

1988

Unikatowe wzornictwo LAMY nie kończy się na produktach marki. Jest widoczne także w opakowaniach, reklamie, punktach sprzedaży, a nawet architekturze firmy. To spójne podejście zostaje nagrodzone, kiedy Komisja Wspólnoty Europejskiej przyznaje LAMY nowoutworzoną „Nagrodę Europejskiego Wzornictwa 1988”.

1989

Rozpoczęcie własnej produkcji atramentu wzmacnia dążenie LAMY do niezależności i umożliwia, po raz kolejny, zwiększyć wydajność.

1996

30 lat LAMY design: w trakcie uroczystości rocznicowych zostaje otwarta nowa Galeria LAMY – szklana sala zalana światłem ze ścianami pełnymi wielkoformatowych obrazów. Miejsce sztuki oraz inspiracji w samym sercu LAMY. A tuż obok, nowo wybudowane centrum rozwoju – warsztat innowacji. Ten futurystyczny budynek, zaprojektowany przez LAMY, testuje i wytwarza nowe produkty, wyróżniając się swym niezwykłym wyglądem – czarny, szklany sześcian z panelami słonecznymi, wsparty na srebrnych, stalowych linach oraz pylonach wyraźnie obrazuje przejrzystość designu LAMY. Jednocześnie architektura budynku odzwierciedla wysoki poziom innowacyjności i ekologiczne referencje firmy, dzięki fotowoltaicznym modułom na elewacji, zaopatrującym budynek w energię słoneczną, podczas gdy zbiorniki zbierają deszczówkę w celu redukcji zużycia wody.

2000

Powstają modele scribble, sketch, design. W sam raz na nowe tysiąclecie, LAMY dostarcza twórczym myślicielom odpowiedni instrument do pisania, aby przelewali swoje pomysły na papier. Nowe LAMY scribble, zaprojektowane przez Hannesa Wettsteina, to ołówek automatyczny o pękatej konstrukcji, który idealnie leży w dłoni dzięki ergonomicznej równowadze. Dla twórców tekstów dostępna jest również wersja długopisu. Produkt ten, który przypomina fragment węgla drzewnego, szybko staje się ulubieńcem klasy kreatywnej w biurach architektonicznych, studiach projektowych i agencjach reklamowych.

2010

Rok sukcesów: LAMY noto zostaje zaprezentowany podczas Design Award of the Federal Republic od Germany jako godny następca LAMY spirit oraz LAMY pico, które wygrały tego prestiżowego „Oscara designu” w 1996 oraz 20004 roku. CO więcej, LAMY dialog 3 coraz częściej staje się faworytem jurorów nagród designu – już teraz zdobywając nagrodę iF oraz nagrodę Eed Dot Design Awards.

2012

Kontrasty tworzą podekscytowanie, a podekscytowanie oznacza emocje. Było więc całkiem oczywistym, że nowe LAMY scala, zaprojektowane przez Siegera Designa, wywoła zamieszanie, skoro jego nietypowy wygląd to rezultat silnych kontrastów. Jego czysta, funkcjonalna konstrukcja oraz precyzja wykonania są zachwycające. Wysokiej jakości lakierowane wykończenia, chromowane detale oraz przyjemna waga pieszczą zmysły.

2013

Prawie pół wieku po premierze, LAMY prezentuje kultowe LAMY 2000 w wysokiej jakości, wykonanej w całości ze stali nierdzewnej, serii. Tworzenie ponadczasowego designu w tym konkretnym materiale jest nie lada wyznawaniem: jego produkcja to kombinacja wymagającej mechanicznej i ręcznej produkcji oraz procesów obróbki. Złożony proces, którego efektem jest arcydzieło. W tym samym roku, LAMY zostaje uhonorowane „German Standards Brand Award” w kategorii Pióro wieczne oraz wpisane do znanego kompendium „Marken des Jahrhunderts - Leuchttürme auf dem Markenmeer” (Marki stulecia - Latarnie morskie w Morzu Marek) przez jury wysokiego szczebla.

2014

LAMY rozszerza swoją pionierską działalność w sektorze instrumentów piśmiennych - nie tylko jako lider na rynku w Niemczech, ale także jako niemiecka marka designerska, której produkty zajmują szczególną pozycję na całym świecie.

2016

LAMY Design kończy 50 lat. Rok jubileuszowy to nie tylko znaczący kamień milowy w historii firmy, ale również początek nowej ery. Dzięki szerokiej gamie kultowych modeli i rocznych edycji specjalnych, producent instrumentów piśmiennych zmienił ten zwykły przedmiot w modny i pożądany dodatek. Ciąg dalszy nastąpi…

2018

Ten rok rozpoczął się wyjątkową premierą - wydany został pierwszy numer magazynu LAMY specs. Magazyn, dając wgląd w fascynujący świat Lamy, jest dla nas szansą na pokazanie marki od strony historycznej i inspiracyjnej. Treści analogowe i cyfrowe subtelnie się przeplatają. Jest to zasługa aplikacji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość, która urozmaica przyjemność czytania o fascynujące animacje 3D i klipy video.

W czerwcu nastąpiła zmiana w zarządzie firmy. Obecny zarząd LAMY składa się z trzech długoletnich pracowników – Beate’a Oblau, Thomasa Trappa oraz Petera Utscha